Jak se cítit dobře ve svém těle

Dnešní dobu ovládl kult mládí, svěžího vzhledu, dokonalého úsměvu, a hlavně štíhlého pružného těla. Tímto jsou zasažena obě pohlaví, ale ženy přece jen o poznání více. Především od ženy se očekává, že bude splňovat výše uvedené. Naplnit tato očekávání může být dosti stresující, zejména, pokud se to nedaří. Řada žen je krásná, milá, štíhlá, a přesto jsou přesvědčené o opaku. Snaží se dosáhnout nedosažitelné dokonalosti. A naopak… jiné ženy se i přes své nedostatky mají rády takové, jaké jsou. Nijak zvlášť svůj vzhled neřeší. Ideální je zlatá střední cesta.

výsledky hubnutí

Je vhodné trochu přemýšlet nad tím, co jíme, abychom si váhu spíše udrželi, než se pak pracně zbavovat nadbytečných kilogramů. Základem racionální stravy je jíst 5-6x denně v malých dávkách, zařadit potraviny s vyšším obsahem vlákniny a jíst dostatek bílkovin. Jinak tělo začne místo tuku odbourávat svalovou hmotu. Jsou obsaženy v mase, mléčných výrobcích a vejcích. Další složkou potravy jsou sacharidy, které jsou hlavním zdrojem energie. Mozek a svalová tkáň dostávají energii pouze z nich. Vhodné jsou sacharidy převážně rostlinného původu, snažíme se omezit cukry ve formě sladkostí, zákusků atd. Ty navíc obsahují tuk, který je sice též potřebnou složkou jídelníčku, ale jen určitý a v omezené míře. Živočišných tuků bychom se spíše měli vyvarovat a používat tuky rostlinné. Zařaďme i více zeleniny, a to ve formě salátů i jako přílohu. U ovoce je lepší volit druhy s nižším obsahem sacharidů např. jablka, rybízy, meloun, kiwi, ananas, borůvky atd.
maso, okurka a paprika u čínky

Samozřejmě je vhodné přidat i pohyb… stačí svižné vycházky nebo zajít na skupinová cvičení s kamarádkou, plavat apod. Pohyb by měl zajistit vyplavení endorfinů a tím dobrou náladu.

Hlavně se s nikým neporovnávejte a pamatujte, že každý jsme jedinečný. Soustřeďte se na pozitivní stránky své i života. Nejkrásnější je pohodový vyrovnaný člověk. A to platí bez ohledu na věk a hmotnost.

Jak se cítit dobře ve svém těle
4 (80%)2